Misli kao poduzetnik

Osnove poduzetništva i financijske pismenosti za studente riječkog Sveučilišta

Krajnji rok za prijavu je petak 12. travnja 2024.

Studenti će se upoznati s kreativnim načinom razmišljanja, (društvenim) poduzetništvom i inovacijama što će im omogućiti bolje razumijevanje procesa pokretanja i rasta poslovnog pothvata – od ideje, prepoznavanja i ocjenjivanja poslovne prilike i potreba kupaca, formiranja tima i prikupljanja resursa do promišljanja realizacije. Kroz vođene radionice, zadatke, primjere, rasprave te razradu vlastite poduzetničke ideje steći će uvid u osnovne poduzetničke koncepte i suvremene alate u poduzetništvu.
15. 4. – 17. 5. 2024.
Početak i kraj
16 + 2 školskih sati
 Trajanje
30
Okvirni broj polaznika
STEP RI (uživo)
Lokacija

Edukacija nije namijenjena samo onima koji razmišljaju o pokretanju poslovne ideje i samozapošljavanju, osnovna poduzetnička znanja i vještine te financijska pismenost povećavaju zapošljivost te omogućuju razumijevanje uloge, mogućnosti i prava pojedinaca u globaliziranom i digitaliziranom društvu.

Studenti će tijekom edukacije razvijati vlastitu poduzetničku ideju na temelju kompetencija koje su stekli tijekom studiranja te na njoj primjeniti osnovne poduzetničke alate i vještine. Naučit će formulirati i objasniti odabir poslovne ili poduzetničke ideje, kako istražiti i razumjeti tržište te opisati bitne elemente poslovnog modela. Nadalje, naučit će predstaviti svoju ideju te razmatrati i razumijeti tuđu. Dobit će osnovna znanja i informacije o mogućim zakonskim oblicima pokretanja poslovanja i odgovarajućim financijskim i drugim obvezama.

Edukacija je namijenjena studentima riječkog Sveučilišta.

Radionice će se održavati utorkom i četvrtkom u periodu od 14:00 do 15:30 sati ili od 15:00 do 16:30 sati. U namjeri da raspored dodatno prilagodimo većini polaznika, termini su podložni promjenama.

Sve edukacije će biti održane uživo, u prostorima STEP RI-ja. Predviđene su nagrade za najbolje polaznike.

Sadržaj edukacije

Formuliranje ideje
2 školska sata

Svaki student predlaže barem jednu poslovnu ideju povezanu s društvenim ili ekonomskim problemima u području studiranja i raspravlja s kolegama. Studenti će se temeljem zajedničkih interesa prema predloženim idejama formirati u timove, koji će nastaviti razrađivati ideje. Prije konačnog odabira ideje, studenti moraju dobiti odobrenje predavača.

Razumijevanje kupaca i korisnika
2 školska sata

Na odabranim idejama studenti u timovima (ili samostalno) primjenjuju postupak za identificiranje i razumijevanje kupaca i korisnika, njihovih potreba te okolnosti u kojima oni kupuju, koriste, doniraju… Stvoreno razumijevanje je osnovni preduvjet za nastavak razvoja ideje i promišljanje njene primjene.

Elementi poslovnog modela
2 školska sata

Poslovni model objedinjava elemente koji omogućavaju financijsku, društvenu i okolišnu održivost. Preduvijet održivosti je razumijevanje ključnih elemenata o kojima treba voditi računa kod formuliranja i provedbe ideje, neovisno o tome radi li se o profitnom ili društvenom poduzetništvu, organizaciji javnih događanja, privatnom ili javnom sektoru.

Razrada i testiranje ideje
2 školska sata

Uspješna primjena ideje traži prethodno identificiranje izazova i zahtjeva na koje treba odgovoriti i testirati ih prije nego što izazovu poslovne probleme. Nakon početne razrade pretpostavki, troškova, resursa i aktivnosti nužnih za pokretanje i provođenje ideje te pojednostavljeno planiranje dinamike provedbe studentima je na raspolaganju  i dodatna mentorska podrška.

Priprema prezentacije
2 školska sata

Osobne vještine prezentiranja, prilagođavanja sadržaja i elemenata poruke ciljanoj publici preduvjet su uspješnog poslovnog i prodajnog komuniciranja. Studenti će naučiti izabrati, pripremiti i prezentirati ključne elemente provedbe i poslovne ideje te aktivno slušati, davati i primati povratne informacije.

Ugovor o radu i paušalni obrt
2 školska sata

Koje elemente treba sadržavati, što čitati i o
čemu treba voditi računa prilikom sklapanja ugovora o radu? Zašto na ugovoru piše jedan iznos dok nam na tekući račun „sjeda“ drugi te gdje završava razlika? 

Sve što je potrebno znati za osnivanje paušalnog obrta.

Obrt, jdoo ili doo?
Porezi te uloga vlasnika i direktora
2 školska sata

Zašto i kada odabrati „redovni“ obrt, j.d.o.o. ili d.o.o. kod pokretanja poduzetničke aktivnosti? Što je porez na dohodak, a što porez na dobit i zašto je važno znati razliku?

Nije isto biti vlasnik poduzeća i direktor. O vašoj ulozi ovise i vaša prava i obveze.

Troškovi poslovanja i porez na dodanu vrijednost
2 školska sata

Uvjet održivog poslovanja je znati koliko vas košta vaš proizvod ili usluga odnosno o kojim troškovima poslovanja morate voditi računa.

Što je to PDV i kako funkcionira? Zašto je na nekim računima iskazan, a na drugima ga nema? Kada se PDV mora obračunati, a kada nije trošak poduzetnika čak i ako ga je platio?

Demo dan
2 školska sata

Prezentacije poslovnih ideja ostalim studentima, podjela priznanja o sudjelovanju u osposobljavanju i nagrada istaknutim timovima.

Lokacija: STEP RI znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci, Radmile Matejčić 10, dvorana 107.

Autori i predavači

Boris Golob

Boris Golob, mag. ing.

Kao poslovni savjetnik Boris već više od 20 godina radi sa startupima, etabliranim kompanijama i znanstvenicima te održava predavanja i radionice za poduzetnike u Hrvatskoj i inozemstvu. Stručni je evaluator za EIC Accelerator (SME instrument) program. Specijalizirao se za postupke inoviranja proizvoda i usluga te strategije komercijalizacije i vodeći je stručnjak za inovacije poslovnih modela u jugoistočnoj Europi te certificirani Strategyzerov trener.

Ana Janežić

Ana Janežić, mag. oec.

Savjetnica s bogatim praktičnim iskustvom u području financija i knjigovodstva koje je stekla dugogodišnjim radom s poduzećima iz različitih sektora: IT, zastupanja, veleprodaje, maloprodaje, proizvodnje, građevinarstva… Svojim znanjem lako može odgovoriti na ključne porezne i knjigovodstvene izazove s kojima se susreću poduzetnici početnici i rastuće inovativne tvrtke te izbjeći najčešće zamke u koje poduzetnici upadaju. Vješta je predavačica koja kompleksne teme pojednostavljuje i kroz praktične primjere približava svima.

Mario Vukelić

Mario Vukelić, mag. ing.

Diplomirani je inženjer logistike i menadžmenta i suradnik na EU projektima u Step Ri. Radeći na projektima potpore poduzetništvu, primjene novih tehnologija i razvoja usluga u proizvodnim poduzećima stekao je iskustvo praktične primjene alata za razradu ideja, razvoj inovacija i poslovnih modela.

Želite primati obavijesti iz edukacijskog centra?

Prijavite se na naš newsletter i budite na vrijeme obaviješteni o nadolazećim edukacijama i događanjima.

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Prijava na edukaciju

Misli kao poduzetnik

za studente Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

Slanjem ove prijave daješ nam suglasnost da tvoje osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Broj mjesta je ograničen. Bit ćeš pravovremeno obaviješten/a o prihvaćanju prijave.

Prijava na edukaciju

Misli kao poduzetnik

za studente Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

Slanjem ove prijave daješ nam suglasnost da tvoje osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Broj mjesta je ograničen. Bit ćeš pravovremeno obaviješten/a o prihvaćanju prijave.

Primjer maila s linkom za popunjavanje ulaznog i izlaznog upitnika

Pošiljatelj: ESF-Mikropodaci@mrosp.hr

Predmet: Obrazac 1

 

Poštovani/a,

ovim putem zahvaljujemo na sudjelovanju u ESF projektu: ‘RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu’, kojega provodi Nositelj projekta ‘Ugostiteljska škola Opatija’.

Navedeni projekt provodi se u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020., financiranog iz Europskog socijalnog fonda.

U svrhu ispunjavanja obveza država članica EU koje provode Europski socijalni fond, molimo Vas da ispunite Obrazac 1 s osobnim podacima navodeći informacije koje se odnose na Vaš status u trenutku ulaska u ESF projekt.


Obrazac se nalazi na sljedećoj poveznici. (Link)

(Za ispravan prikaz i ispunjavanje Obrasca, preporuča se korištenje Internet preglednika Google Chrome ili Mozilla Firefox budući da Microsoft Internet Explorer nije u potpunosti podržan.). Za eventualna pitanja i/ili komentare molimo da se prvo obratite izravno Nositelju projekta.

Za sve dodatno, možete se obratiti i na esf.podrska-mikropodaci@mrosp.hr.
Zahvaljujemo na suradnji.

S poštovanjem,
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Upravljačko tijelo Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.”

 

Primjer poruke s linkom za popunjavanje ulaznog upitnika

Pošiljatelj: esf-mikropodaci@mrms.hr

Predmet: MRMS – obrazac

Poštovani/-a,
zahvaljujemo na sudjelovanju u projektu RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu, kojega provodi korisnik Ugostiteljska škola Opatija.
Navedeni projekt provodi se u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020., financiranog iz Europskog socijalnog fonda.
U svrhu ispunjavanja obveza država članica EU koje provode Europski socijalni fond, molimo Vas da ispunite Obrazac s osobnim podacima koristeći sljedeću internet poveznicu:
(Za ispravan prikaz i ispunjavanje Obrasca, preporuča se korištenje Internet preglednika Google Chrome ili Mozilla Firefox budući da Microsoft Internet Explorer nije u potpunosti podržan.)

Link

Zahvaljujemo na suradnji.

S poštovanjem,

Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
Upravljačko tijelo Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020.

Prijava na webinar

Osnove pokretanja web shopa

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prijava na webinar

Od društvenog problema do poduzeća

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Rok za prijavu: 7. 9. 2020. do 12 h ili do popunjavanja mjesta

Kotizacija: NE PLAĆA SE (financirano iz projekta IN SITU)

NAPOMENA:

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prilikom zaprimanja prijava vodit će se računa je li seminar namijenjen prijavitelju.

Prijava na prezentaciju

Europska poduzetnička mreža EEN

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Rok za prijavu: 8. 6. 2020. do 12 h ili do popunjavanja mjesta

Kotizacija: NE PLAĆA SE (financirano iz projekta EEN)

NAPOMENA:

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Prilikom zaprimanja prijava vodit će se računa je li seminar namijenjen prijavitelju. Prijava drugog djelatnika iz iste tvrtke moguća je u slučaju preostalih mjesta.

Prijava na webinar

Osnove pokretanja web shopa

Slanjem ove prijave dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Broj mjesta je ograničen. Bit ćete pravovremeno obaviješteni o prihvaćanju prijave.

Step Ri programi podrške
za poduzetnike početnike i startupe

Iskaz interesa

Slanjem ovog obrasca dajete nam suglasnost da vaše osobne podatke koristimo u skladu s Pravilima privatnosti.

Informacije koje s nama podijelite omogućit će nam početnu procjenu vaše ideje što je uvjet za pokretanje postupka ulaska u program.

Važno: u ovom koraku nemojte nam razotkrivati povjerljive informacije koje mogu biti predmet patentne zaštite.

Na temelju vaših odgovora želimo razumjeti:

  • Koje proizvode i/ili usluge želite ponuditi?
  • Što je inovativno u vašoj ideji (u usporedbi s konkurencijom / postojećim rješenjima)?
  • Tko bi i zašto kupio ili koristio vaš proizvod ili uslugu?
  • Kako planirate privući kupce i korisnike i uvjeriti ih da rješavate njihov problem?
  • Koja znanja i kompetencije važna za razvoj i provedbu vaše ideje imate? Nedostaju li vam neka znanja i kompetencije?