Mapiranje razvoja proizvoda i tehnologija

Product-technology roadmapping (software & hardware)

U vremenu brzih promjena na tržištu, ključan je proaktivan pristup razvoju proizvoda i usluga. Mapiranje razvoja proizvoda i tehnologije univerzalno je primjenjiva metoda vizualizacije strateške namjere, koja omogućuje usklađivanje poslovnih i razvojnih ciljeva s tržišnim zahtjevima.
20
Maksimalan broj polaznika
STEP RI
Lokacija
4,8
 Prosječna ocjena

Mapiranje razvoja proizvoda i tehnologije (eng. product-technology roadmapping) univerzalno je primjenjiva metoda vizualizacije strateške namjere i preduvjeta za njezino ostvarivanje. Mapiranje omogućava razumijevanje, usmjeravanje i usklađivanje poslovnih i razvojnih ciljeva sa zahtjevima tržišta i ostvarivim mogućnostima razvoja.

Svrha mapiranja jest uskladiti aktivnosti razvoja s očekivanim rezultatima i nužnim preduvjetima te vizualno objediniti tijek razvoja i uvođenja nove tehnologije, proizvoda ili usluge.

Mapiranjem razvoja usklađuju se odgovori na pitanja „Što razvijamo?“, „Zašto je to potrebno razviti?“ i „Kako ćemo to razviti?“ te se uočavaju njihovi međuodnosi, dok se odgovorom na pitanje „Kada?“ omogućava sagledavanje slijeda i dinamike razvoja kao cjeline.

Polaznici radionice usvojit će osnovna znanja o:

  • vođenju procesa strateškog mapiranja razvoja proizvoda i tehnologije,
  • osnovnim temama mapiranja razvoja te
  • redoslijedu odgovaranja na strateška pitanja kako bi aktivnosti uskladili s organizacijskim ciljevima, ali i ograničenjima organizacije i okoline te potrebama tržišta.

 

Ova znanja polaznicima omogućuju pravovremeno prepoznavanje izazova i ublažavanje rizika u razvoju tehnologije i proizvoda, osiguravajući bržu prilagodbu, uspješniju provedbu i bolje rezultate.

Kroz praktične vježbe polaznici će primijeniti naučene koncepte uz dublje razumijevanje procesa izrade plana razvoja. Ove vještine omogućuju pravovremeno prepoznavanje prilika na tržištu te razvoj inovativnih proizvoda i usluga. Tijekom radionice koristi se market pull approach, odnosno mapiranje razvoja temeljem poticaja s tržišta iliti nezadovoljenih potreba tržišta. 

Seminar je namijenjen poduzetnicima, znanstvenicima, zaposlenicima, voditeljima projekata te osobama zaduženima za razvoj proizvoda i usluga.

Sadržaj edukacije

  • Što je mapiranje razvoja proizvoda i tehnologija?
  • Definiranje osnovnih slojeva mapiranja razvoja proizvoda i tehnologija
  • Postupak izrade mape razvoja proizvoda i tehnologija

Autor i predavač

Boris Golob

Boris Golob

Boris Golob direktor je Step Ri znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci. Kao poslovni savjetnik već dvadesetak godina radi sa startupovima, etabliranim kompanijama i znanstvenicima te održava predavanja i radionice za poduzetnike u Hrvatskoj i inozemstvu. Specijalizirao se za postupke inoviranja proizvoda i usluga te strategije komercijalizacije, a vodeći je stručnjak za inovacije poslovnih modela u jugoistočnoj Europi te jedan od 28 Strategyzerovih certificiranih trenera za platno poslovnog modela na svijetu i Cepas – Bureau Veritas certificirani Servitization Manager.